Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności wybierając / chcąc zmienić operatora telefonii komórkowej / Internetu?

Decydując się na jakiś zakup lub usługę, coraz częściej kierujemy się m.in. opiniami innych użytkowników. Są jednak sytuacje, kiedy opinie nie są specjalnie pochlebne, a my musimy zdecydować się na jakieś rozwiązanie. Chodzi np. o wybór operatora komórkowego.

Każdy operator podpada…

Na rynku działają 4 główni operatorzy i kilku mniejszych. Usługi telefonii komórkowej świadczą też np. kablówki, czy sieci sklepów. Innymi słowy – teoretycznie jest z czego wybierać. Co operator, to inna oferta.

I o ile przeglądane propozycje często wyglądają dość ładnie i zachęcająco, tak średnia opinii nt. operatorów często nie przekracza 2,5-3 punktów na 5 albo jest jeszcze niższa. Trzeba jednak pamiętać, że na tę średnią składają się i oceny maksymalnie dobre, jak i maksymalnie negatywne.

Czym najczęściej podpadają operatorzy? Na co skarżą się ich klienci?

  • na zasięg – czasem jest, a od pewnego momentu staje się coraz słabszy i nie pomagają żadne reklamacje i zgłoszenia

    Źródło: Gify.net
  • na sposób rozpatrywania reklamacji – kiedy po pewnym czasie od zgłoszenia, klient dostaje informację, że po stornie operatora wszystko jest OK, choć problem wciąż istnieje
  • na niejasności w umowie, które „wychodzą w praniu”, czyli już podczas użytkowania – np. oferta bez limitów, ale tylko do konkretnej liczby wykorzystanych GB w Internecie
  • na jakość obsługi – zarówno w punktach stacjonarnych, jak i na infolinii
  • na wprowadzenie w błąd przez konsultanta przy podpisywaniu mowy – co zazwyczaj wychodzi po fakcie. I wtedy mniejsza o to, czy wynikało to z niewiedzy konsultanta (gdzie szkolenia z nowej oferty?), czy z chęci namówienia klienta na podpisanie kolejnego zobowiązania
  • oferta dla stałych klientów do bani – coraz drożej za coraz gorsze warunki – ale dotyczy to chyba wszystkich operatorów.

Do tego trzeba jeszcze dodać pojedyncze nietypowe trudne sytuacje, które spotykają niektórych klientów. Do opinii, zwłaszcza negatywnych trzeba podchodzić z pewną rezerwą. My – ich czytelnicy – nie byliśmy przy podpisywaniu konkretnej umowy, nie widzieliśmy faktycznego zachowania konsultanta i użytkownika; nie wiemy, czy nie mamy przypadkiem do czynienia z osobą z wygórowanymi wymaganiami.

Na co więc zwracać uwagę, szukając pierwszego / kolejnego operatora dla siebie?

  1. Zasięg – ale warto sprawdzić go samemu, a nie sugerować się jedynie mapkami zasięgowymi operatorów. Jak to zrobić? Wystarczy zakupić starter tzw pre-paid, zarejestrować go i wypróbować, zwłaszcza w miejscach, gdzie spędzamy najwięcej czasu (dom, praca). Istotne jest głównie to, czy dany operator ma odpowiedni zasięg także we wnętrzach.
  2. To Ty decydujesz, czego potrzebujesz, a nie konsultant – z tym mogą
    Źródło: Pixabay.com

    mieć problemy osoby starsze lub po raz pierwszy załatwiające numer komórkowy / Internet. Warto wtedy poprosić o pomoc kogoś z rodziny i znajomych. Jeśli telefonu będziesz używać właściwie tylko do rozmów i sporadycznie do wysyłania SMSów i MMsów, w pakiecie wystarczą Ci 2-4 GB Internetu. Nie daj sobie wcisnąć większego pakietu, za który więcej zapłacisz, bo to nie ma sensu. Jeśli potrzebujesz też Internetu, ale niekoniecznie do używania na komputerze, warto podpisać jeden abonament na telefon z większa ilością Internetu – na pewno wyjdzie taniej, niż 2 umowy na dwie różne usługi. W każdym  razie NIE DAJ SIĘ ZABAJTLOWAĆ KONSULTANTOWI. To bywa trudne, więc w razie czego, weź kogoś ze sobą.

  3. Dobierając telefon do abonamentu, warto zaznaczyć, jak wysoką ratę jesteśmy w stanie płacić. Trzeba też pamiętać, że wtedy comiesięczna opłata będzie się składała z opłaty za abonament i raty za sprzęt.
  4. Pytaj, pytaj, pytaj! Masz wątpliwości? Trzeba je rozwiać zanim podpiszesz zobowiązanie. Dlaczego o tym piszę? Bo znam osoby, które nie chcą nikomu zawracać głowy swoją osobą. A to spowodowało już niejeden problem finansowy właśnie dla takich ludzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *