Pisz opinie z głową

Niedawno poruszyłam temat opinii dostępnych w sieci – tych dotyczących produktów, usług, czy firm. Dzisiaj rozważmy problem od strony osoby piszącej tego typu oceny.

Dlaczego w ogóle warto pisać opinie?

Źródło: Pixabay.com

Kiedy dostaniemy do rąk zamówiony produkt lub skorzystamy z jakiejś usługi bywa, że nawet nie pomyślimy, aby podzielić się z kimkolwiek swoim zdaniem na ten temat. Zwłaszcza, gdy jesteśmy ogólnie zadowoleni jako konsumenci. Czasem porozmawiamy o tym z kimś z rodziny lub znajomych, jeśli dana osoba zapyta, ale to wszystko.

Sytuacja może być nieco inna, jeśli w konkretnym przypadku spotkał nas zawód. Jesteśmy wtedy źli: straciliśmy pieniądze, a może i sporo czasu. Dodatkowo cały proces reklamacji też trochę potrwa i nie zawsze skończy się dla klienta w pełni korzystnie. Wtedy sporo osób chce wylać gdzieś swoje emocje. Tak powstają wypowiedzi bardzo emocjonalne, napisane często chaotycznie, z licznymi błędami. Efekt? Trudno się je czyta, a emocje górują nad rzeczowością.

Dlaczego warto napisać ocenę transakcji, usługi, czy produktu? I dlaczego powinna być ona stworzona z głową, na chłodno, nawet jeśli jesteśmy bardzo stratni? Bo pośrednio może mieć to wpływ na polepszenie jakości różnych artykułów i usług. Dodatkowo wiele innych osób uniknie być może podobnej sytuacji.

Źródło: Pixabay.com

Przy okazji osoby czytające nasze wpisy 3 razy przemyślą sprawę, zanim nabędą dany produkt lub skorzystają z usługi danej firmy, jeśli ta zbiera niepochlebne oceny.

Opinia napisana z głową wzbudza zaufanie i jest wiarygodna. Dzięki temu więcej osób będzie się nią kierować. Ktoś spyta: ale co mnie (jako autorowi opinii) to da? Wbrew pozorom dość sporo:

  1. Uczysz się rzeczowego formułowania myśli – to pomaga w wielu życiowych sytuacjach. Ile razy w życiu zaplatał Ci się język, kiedy chciałeś/-aś wyrazić swoje myśli? To bywa krepujące, prawda?
  2. Uczysz się pisać reklamacje, które wymagają rzeczowego przedstawienia sprawy.
  3. Z czasem zaczynasz inaczej patrzeć na kupowane i już kupione rzeczy i na usługi, z których korzystasz – szukasz kolejnych zalet i dostrzegasz wady
  4. Rozsądniej podchodzisz do przyszłych transakcji –  masz coraz większą intuicję co do tego, na co zwracać uwagę przy zakupie.
  5. Patrząc na swoje napisane opinie, zaczynasz dostrzegać to, co naprawdę jest dla Ciebie istotne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *