Pisz opinie z głową

Niedawno poruszyłam temat opinii dostępnych w sieci – tych dotyczących produktów, usług, czy firm. Dzisiaj rozważmy problem od strony osoby piszącej tego typu oceny.

Dlaczego w ogóle warto pisać opinie?

Źródło: Pixabay.com

Kiedy dostaniemy do rąk zamówiony produkt lub skorzystamy z jakiejś usługi bywa, że nawet nie pomyślimy, aby podzielić się z kimkolwiek swoim zdaniem na ten temat. Zwłaszcza, gdy jesteśmy ogólnie zadowoleni jako konsumenci. Czasem porozmawiamy o tym z kimś z rodziny lub znajomych, jeśli dana osoba zapyta, ale to wszystko.

Sytuacja może być nieco inna, jeśli w konkretnym przypadku spotkał nas zawód. Jesteśmy wtedy źli: straciliśmy pieniądze, a może i sporo czasu. Dodatkowo cały proces reklamacji też trochę potrwa i nie zawsze skończy się dla klienta w pełni korzystnie. Wtedy sporo osób chce wylać gdzieś swoje emocje. Tak powstają wypowiedzi bardzo emocjonalne, napisane często chaotycznie, z licznymi błędami. Efekt? Trudno się je czyta, a emocje górują nad rzeczowością.

Dlaczego warto napisać ocenę transakcji, usługi, czy produktu? I dlaczego powinna być ona stworzona z głową, na chłodno, nawet jeśli jesteśmy bardzo stratni? Bo pośrednio może mieć to wpływ na polepszenie jakości różnych artykułów i usług. Dodatkowo wiele innych osób uniknie być może podobnej sytuacji.

Źródło: Pixabay.com

Przy okazji osoby czytające nasze wpisy 3 razy przemyślą sprawę, zanim nabędą dany produkt lub skorzystają z usługi danej firmy, jeśli ta zbiera niepochlebne oceny.

Opinia napisana z głową wzbudza zaufanie i jest wiarygodna. Dzięki temu więcej osób będzie się nią kierować. Ktoś spyta: ale co mnie (jako autorowi opinii) to da? Wbrew pozorom dość sporo:

  1. Uczysz się rzeczowego formułowania myśli – to pomaga w wielu życiowych sytuacjach. Ile razy w życiu zaplatał Ci się język, kiedy chciałeś/-aś wyrazić swoje myśli? To bywa krepujące, prawda?
  2. Uczysz się pisać reklamacje, które wymagają rzeczowego przedstawienia sprawy.
  3. Z czasem zaczynasz inaczej patrzeć na kupowane i już kupione rzeczy i na usługi, z których korzystasz – szukasz kolejnych zalet i dostrzegasz wady
  4. Rozsądniej podchodzisz do przyszłych transakcji –  masz coraz większą intuicję co do tego, na co zwracać uwagę przy zakupie.
  5. Patrząc na swoje napisane opinie, zaczynasz dostrzegać to, co naprawdę jest dla Ciebie istotne
(Visited 1 times, 1 visits today)