Masz stronę www lub blog? Sprawdź jej / jego pozycję w wyszukiwarce

Zaczynając przygodę z własną witryną, sklepem internetowym lub blogiem, wybieramy hosting i domenę. Później tworzymy nasze internetowe miejsce pod względem graficznym, zamieszczamy pierwsze informacje i teksty. Jeżeli chcemy dotrzeć z efektami naszej pracy do osób potencjalnie zainteresowanych daną tematyką, nie możemy poprzestać na tym etapie.

Zazwyczaj możemy określić tematykę naszej strony poprzez pewne słowa kluczowe. Oznacza to, że nasza witryna powinna być odnajdywana przez wyszukiwarki, jeśli ktoś wpisze w pole wyszukiwania jedno z ww. słów. Np. pisząc o pogodzie, tematykę bloga / strony mogą określać słowami kluczowymi: pogoda, prognoza pogody, przewidywanie pogody, zjawiska pogodowe, ciekawostki pogodowe, anomalia pogodowe itd.

Każdy, kto choć raz szukał czegoś w sieci wie, że największą uwagę przykuwają najczęściej wyniki pojawiające się na pierwszej stronie po wpisaniu konkretnego hasła. Aby to osiągnąć, trzeba poświęcić trochę czasu pozycjonowaniu, ale o tym będzie mowa w innym wpisie. Natomiast przybliżone wyniki naszych starań można sprawdzić na stronie, która pokaże Ci, Gdzie jesteś w Google? To znaczy nie Ty konkretnie, ale Twoja strona, sklep lub blog.

 

Jak to działa?

Kiedy wejdziemy na ww. stronę, zobaczymy 2 pola. W pierwsze wpisujemy adres naszej strony (może być bez www – czyli np. mojastrona.pl), a w drugie kilka słów kluczowych, które określają jej tematykę i klikamy „Enter”. Dany adres możemy sprawdzić tylko raz na godzinę.
Trzeba mieć na uwadze, że tak uzyskana informacja ma charakter orientacyjny, ale może się przydać, jeżeli sami zajmujemy się pozycjonowaniem naszej strony i szukamy darmowych narzędzi do monitorowania efektów..

Author: paniokularek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *