Masz już stronę / blog? Teraz trzeba dotrzeć do czytelnika

Kiedy mamy już swój blog / sklep / stronę umieszczoną w sieci, jesteśmy dopiero na początku drogi docierania do czytelnika, czy klienta. Zanim nasza witryna w ogóle zacznie być „zauważalna” przez wyszukiwarki, minie kilka dni od momentu jej publikacji w sieci. Żeby sprawdzić, czy Google „widzi” już efekty naszej pracy, wpisujemy w polu adresu w przeglądarce: site:adresTwojej strony. Czyli, jeśli ja chciałam sprawdzić niniejszy blog, wpisuję: site:gosiawsieci.com.pl

 

Jednak samo „zauważenie” naszej witryny przez wyszukiwarki nie oznacza, że ktoś zainteresowany tematyką, o której piszemy, czy branżą, w której mamy nasz sklep, łatwo znajdzie nas w Internecie. Co więc zrobić, aby trafiać do odbiorcy?

 

Po pierwsze: Postaw na odpowiednie  słowa kluczowe

Słowa kluczowe to określenia – jedno i wielowyrazowe – odnoszące się do tematyki naszego bloga lub branży sklepu. Jeśli więc sprzedajesz czapki, mogą to być np. czapki, czapki zimowe, czapki na jesień, eleganckie czapki, sportowe czapki itd. Jeśli jednak sprawa nie jest aż tak prosta i oczywista, warto skorzystać choćby z tego poradnika.
Aby słowa te vel tagi, wykorzystać np. na blogu prowadzonym w systemie WordPress, skorzystaj z wtyczek do organizacji tzw. metatagów. Ja np. używam Head Meta Tags, ale oczywiście wybór takich wtyczek jest znacznie szerszy.

Po drugie: pozycjonuj

Pozycjonowanie to – najprościej rzecz ujmując – ogół działań, jakie podejmujesz, aby Twoja strona była odnajdywana przez wyszukiwarki i znajdywała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większa szansa sporej liczby odwiedzin osób zainteresowanych daną tematyką.
Jeśli założyłeś firmę, warto zlecić pozycjonowanie strony / bloga firmowego / sklepu specjalistycznemu przedsiębiorstwu lub specjaliście, który zajmuje się tym zawodowo na własny rachunek. Oczywiście pociąga to za sobą pewne koszta i to nie ponoszone jednorazowo.

Trochę inaczej sprawa ma się w przypadku, jeśli jesteś osobą prywatną, o ograniczonych środkach finansowych.

Co Ty sam/-a możesz zrobić dla swojego bloga / swojej strony?

To, że nie dysponujesz (jeszcze) środkami na w pełni profesjonalne pozycjonowanie, nie oznacza, że nie możesz zrobić nic, aby poprawić pozycję swojej witryny w wyszukiwarce. Co możesz robić sam/a?

  • powiedz o swojej stronie / blogu rodzinie i znajomym
  • poproś ich, aby mówili o Twojej  stronie swoim znajomym, którzy mogą być zainteresowani daną tematyką
  • osobom najbardziej zainteresowanym, zaproponuj mailing z informacją, że umieściłeś/-aś na blogu / stornie coś nowego
  • utwórz fan page na Facebooku, stwórz powiązane ze stroną konto za Instagramie lub Twitterze (albo w obydwu miejscach, jeżeli będziesz w stanie o nie dbać i aktualizować regularnie)
  • regularnie pisz na blogu
  • komentuj blogi innych – najczęściej przy zostawianiu komentarza, mamy też pole na adres naszej strony – nie SPAMuj przy tym; niech Twoje komentarze będą powiązane z tematyką komentowanej notki, a nie brzmią w stylu: fajny blog, wpadnij do mnie. Raczej nikt dzisiaj nie chce takich komentarzy u siebie – Ty chyba także nie, prawda?
  • przy pisaniu na blogu korzystaj z „kategorii” lub / i „tagów” – ułatwia to wyszukiwanie dokładnie tego, co dany Czytelnik może chcieć znaleźć
  • we wpisach korzystaj ze słów kluczowych (warto je np. pogrubić) – pisząc o kwiatach doniczkowych, użyj czasem określenia „kwiaty doniczkowe”, „kwiatki doniczkowe” albo z pytań typu: „gdzie można / warto kupować kwiatki doniczkowe?”
  • zaproponuj znajomym posiadającym strony i blogi tzw. wymianę linków – Ty umieszczasz u siebie linki do ich stron i vice versa – może to być lista typu „Odwiedzam strony i blogi” lub „Polecam” albo „Podobne strony i blogi” albo we wpisach poświęconych konkretnej tematyce. Im więcej wartościowych stron (z dobrą treścią) będzie odsyłało do twojej strony, tym lepiej.
  • pamiętaj, że pozycjonowanie, to proces, który trzeba cały czas kontynuować!

Cierpliwości i powodzenia!

Author: paniokularek

2 thoughts on “Masz już stronę / blog? Teraz trzeba dotrzeć do czytelnika

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *